Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2016

YAMAHA RD 350 LC MODEL.Μια μοτοσυκλέτα θρύλος

 Σας παρουσιάζουμε ένα από τα κορυφαία και πιο ισχυρά μοντέλα παραγωγής της δεκαετίας του 1980 που έχουμε στο κατάστημα μας, το θρυλικό Υamaha RD 350 LC. Τα αρχικά της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας RD χαρακτηρίζουν το Race Developed που σημαίνει εξελιγμένο στους αγώνες, δείχνοντας την αγωνιστική φύση του ιστορικού μοντέλου της Yamaha. To RD 350 LC ήταν μια από τις ισχυρότερες και πιο εκρηκτικές μοτοσυκλέτες εκείνης της εποχής, καθώς πρόκειται για μια δίχρονη, υγρόψυκτη και δικύλινδρη μοτοσυκλέτα με τελική ταχύτητα τα 175 χιλιόμετρα την ώρα, επιδόσεις ασύλληπτες για εκείνη την εποχή, κάτι που καθιστά αδύνατον να επαναληφθούν τέτοιες επιδόσεις ακόμη και σήμερα, καθώς οι ευρωπαϊκές οδηγίες για τις εκπομπές ρύπων έχουν κάνει πρακτικά αδύνατη την παραγωγή δίχρονων κινητήρων στις μέρες μας.  

  Μια μοτοσυκλέτα θρύλος, της οποίας ο χαρακτηρισμός RD ήταν ακριβής, επειδή το Yamaha RD 350 και το όμοιό του Yamaha RD 250 ήταν στενά συνδεδεμένο με τα αερόψυκτα δικύλινδρα Yamaha TR 350 των 350cc και Yamaha TR 250 των 250cc που γνώρισαν μεγάλο αντίκτυπο στην αγωνιστική σκηνή. Για τους γρήγορους αναβάτες δρόμου της εποχής, δεν υπήρχε άλλη μοτοσικλέτα σαν το RD 350 LC που να μπορεί να τους μεταφέρει τόσο κοντά στον συναρπαστικό κόσμο της τεχνολογίας και της πίστας ή στο λαμπερό κόσμο των σπουδαίων αναβατών της Yamaha όπως ο Phil Read και ο Jarno Saarinen. Για τους αναβάτες που έψαχναν πολυ υψηλές επιδόσεις καμία άλλη μοτοσικλέτα δεν μπορούσε να πλησιάσει τις προσδοκίες τους τόσο πολύ.

 

 Η παρουσίαση και άφιξη τoυ υγρόψυκτου RD 350 LC στην αγορά έγινε στο τέλος του 1980. Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα ήταν το όνειρο κάθε νεαρού αναβάτη εκείνη τη δεκαετία.  Το στήσιμο της μοτοσυκλέτας είχε επηρεαστεί αρκετά από τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της Υamaha. Τα δύο αμορτισέρ που χρησιμοποιούσε το αντίστοιχο RD 400 αντικαταστάθηκαν από το ψαλίδι με σύστημα μοχλισμού και μονό αμορτισέρ που βρισκόταν διαγώνια κάτω από τη σέλα. Οι ζάντες των 18 ιντσών είχαν κομψά σχεδιασμένες καμπύλες ακτίνες, αλλά κατά τα άλλα το πλαίσιο ήταν συμβατικό, με διπλό κλειστό πλαίσιο και διπλό δίσκο εμπρός με ταμπούρο πίσω. Με απόδοση 47 ίππους, επιτάχυνση που σήκωνε την εμπρός ρόδα καθώς και πολύ καλή συμπεριφορά στην πίστα το Yamaha RD 350LC ήταν φτιαγμένο από το υλικό των ονείρων του κάθε εφήβου που ένιωθε την ταχύτητα να βγαίνει από μέσα του.


   Μια τέτοια θρυλική μοτοσυκλέτα δεν θα μπορούσε να μην έχει και αγωνιστική ιστορία. Τo RD 350 LC προωθήθηκε και από τους πολύ εντυπωσιακούς αγώνες ενιαίου πρωταθλήματος που πραγματοποιήθηκαν, το θρυλικό πλέον Yamaha RD 350 Pro-Am Series. Το ενιαίο πρωτάθλημα εκείνης της εποχής ξεκίνησε στην Αγγλία όπου συμμετείχαν επαγγελματίες αναβάτες που έτρεχαν μαζί με κάποιους ερασιτέχνες. Χαρακτηριστικά να αναφέρουμε ότι η ονομασία του πρωταθλήματος εχει βγει από εκεί, τους αναβάτες δηλαδή που συμμετείχαν,από τα αρχικά  Pro – επαγγελματίας και Am: (amatuer - ερασιτέχνης), ανάμεσα στους οποίους ήταν κι ο μελλοντικός εργοστασιακός αναβάτης της κατηγορίας GP 500, Niall Mackenzie. Όλοι οι αναβάτες οδηγούσαν  πανομοιότυπα Yamaha RD 350 LC, προετοιμασμένα από τη Yamaha. Οι αναβάτες μάλιστα διάλεγαν τυχαία τη μοτοσικλέτα που θα οδηγούσαν τραβώντας κλειδιά από ένα καπέλο. Το θέαμα ήταν τόσο συναρπαστικό, ενώ το πρωτάθλημα υπήρξε αρκετά δημοφιλές στον κόσμο της μοτοσυκλέτας εξαιτίας και της τηλεοπτικής κάλυψης που υπήρξε για το κοινό, κάτι που εξέλιξε μετέπειτα το πρωτάθλημα σε διεθνή διοργάνωση με συμμετοχή αναβατών από πολλές ευρωπαϊκές χώρες και την Αυστραλία.

 

   Η σειρά Yamaha RD έχοντας κάνει για πρώτη φορά την παρουσία της την δεκαετία του ‘70 με το πρώτο RD 350 και έχοντας συμπληρώσει πάνω από 20 συναπτά έτη παραγωγής, τα μέσα της δεκαετίας του ’90 ήταν η στιγμή που έφτασε το τέλος παραγωγής της θρυλικής αυτής σειράς. Το μόνο σίγουρο όμως είναι πως το RD κατόρθωσε να αφήσει ανεξίτηλα γραμμένο το άνομα του στην ιστορία, καταφέρνοντας να μείνει στον κόσμο της μοτοσυκλέτας ως η κορυφαία δίχρονη οικογένεια παραγωγής. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου